Renault vrea să facă mașini pe hidrogen, dar nu ar fi pentru tine

de: Ciprian Ioana
23 10. 2019

Într-o perioadă în care marii producători auto se uită spre electrice, Renault încearcă să pluseze. Tocmai ce a anunțat că se alătură altor constructori precum Toyota și Mercedes pentru a aduce altceva pe piața livrărilor cu ajutorul mașinilor pe hidrogen.

Renault s-a gândit să vină și cu altceva în gama sa de camionete și dubițe. Pe modelele de serie Kangoo și Master pregătește, pentru anul viitor, și tehnologia pe bază de hidrogen. Practic, pe lângă bateriile electrice, va mai exista un sistem de propulsie bazat pe pile de combustie pe bază de hidrogen.

Ideea prinde contur abia după cinci ani în care francezii au lucrat la ea. Supusă la teste încă din 2014, tehnologia a fost dezvoltată în parteneriat cu Symbio, parte a grupului Michelin. În perioada de teste, Renault Kangoo ZE Hydrogen a devenit primul model de acest fel din Europa.

Din 2020, astfel de autovehicule vor fi fabricate la scară largă.

De ce mizează Renault pe tehnologia cu hidrogen

Renault a mers în direcția electricelor, așa cum au făcut-o ceilalți mari producători. E doar o chestiune de timp până când vor apărea și primele modele Dacia echipate cu baterii electrice.

Dar Renault adaugă pe camionetele sale electrice tehnologia pe bază de hidrogen pentru a le crește acestora autonomia. Practic, noile modele van Kangoo și Master vor putea circula, fără alimentare, până la 350 de kilometri. O autonomie de aproape trei ori mai mare decât la modelul electric.

Și mai e un avantaj important: timpul de încărcare. Practic, alimentarea cu acest tip de combustibil nu durează mai mult de 10 minute. Atunci când livrezi diverse produse, acest aspect este extrem de important.

E o perioadă în care toți marii producători sunt presați să îndeplinească cerințele privind poluarea, să reducă, pe cât posibil, emisiile de noxe. Mulți se duc spre baterii electrice, în vreme ce tehnologia pe bază de hidrogen e testată de mai mulți producători, dar neadoptată la scară largă.

Iar motivele pentru care se întâmplă acest lucru sunt simple: această tehnologie, care emite doar vapori de apă în atmosferă, presupune costuri ridicate, cantități mari de hidrogen ce trebuie stocate și, veșnica problemă întâlnită și la bateriile electrice, lipsa infrastructurii.

Toyota și Hyundai au această tehnologie pe vehicule comerciale, dar Renault s-a inspirat mai mult de la Mercedes, care a prezentat un SUV alimentat electric și cu pile de combustie pe bază de hidrogen.

Modelul Renault Kangoo ZE, alimentat și cu hidrogen, va apărea anul viitor și va avea un preț de pornire de 48.300 de euro și o autonomie de până la 370 de kilometri.